West Kilimajaro. Heerlijke vrijheid - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu West Kilimajaro. Heerlijke vrijheid - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

West Kilimajaro. Heerlijke vrijheid

Door: Huub en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

28 Oktober 2008 | Tanzania, Dodoma

Verder met onze story.

We brengen de avond door met enkele vrienden van Noud en Truus, maar laat maken we het niet. Reizen maakt vermoeiend!
De volgende dag al meteen aan de bak samen met Noud. Mensen gaan op safari en moeten weggebracht, een tweede auto moet naar Arusha en af ik maar even in die Toyota Land cruiser wil rijden. Graag natuurlijk het blijft leuk en ach links rijden is geen probleem meer na de kilometers gemaakt in Zuid-Afrika. Een volle dag en Corrie kan met Truus aan de klets. We zijn alletwee goed bezig.
sÁvonds komt de rest van het gezelschap. Rein en Hanke Amels, en Caroliene Aldenhuizen. En tenslotte Peter van Zon en zijn vriendin Anita Bax. Samen met Diny die op dit moment op het project werkt en wij tween hebben de groep die de Meru gaat beklimmen kompleet. Het is leuk elkaar weer te treffen nadat we dat voor vertrek al bij Diny thuis hadden gedaan.
Er is veel te vertellen. Ook of misschien wel juist over Nederland. Als er kranten tevoorschijn komen met koppen als Nederland failliet en Nederland aan de grond, slaat ons de schrik om het hart. We hebben echt buiten de werkelijkheid geleefd. Geen idee hoe het erbij stond in de wereld. Niks van meegekregen, de zogenaamde kokervisie bezig met heel iets anders of alleen maar je eigen ding!
Maar goed, het leven gaat door en de plannen voor de komende week worden besproken. Peter, Anita en wij tweeen gaan naar Adra. Een organisatie die naast een opvang huis voor babys van 0 tot 2 jaar ook een paar leuke huisjes verhuurd. Dat is vlak bij het project en we hebben een heel groot pluspunt, we hebben een auto ter beschikking.
Voor de zondag spreken we af naar de kerk in Madji ja chai te gaan. Gewoon leuk. Mooie sfeer, swingend koortje en tjok en tjok vol. Mensen staan buiten om de mis te volgen, maar voor ons blanken wordt plaats gemaakt. Dat belonen we natuurlijk tijdens de collecte. (We hebben nog geen tijd gehad om klein geld te vergaren dus daar gaan de flappen van shilings en dollars. En zij schik natuurlijk!!!!)
s'Middags gaan we met z'n allen met Diny en een stel jongens de rivier bewandelen. Heerlijk uitgelaten en genieten van het klimmen en klauteren.
Maandag naar West Kilimajaro . Een stek die Noud en Truus na aan het hart ligt. Rustig, afgelegen nog niet overlopen door toeristen en het mooiste van alles......... Noud is er zo thuis dat hij met z'n eigen auto (en wij er natuurlijk achteraan) de dieren kan gaan zoeken. Een safari waarbij je je eigen gang kunt gaan. Als grote kinderen in een grote zandbak spelen met de auto's en achter de dieren aan. Wat wil je nog meer!
Mooie tenten lodge waarbij we s'morgens gewekt werden door de vogels. Een nacht, twee dagen in dat gebied met de machtige besneeuwde Kilimanjaro op de achtergrond.
En terug voorbereiden op de klim. Die Meru waar we iedere dag tegenaan kijken staat op ons te wachten. Een dagje vrij en dan gaat het gebeuren.