Sinterklaas - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

05 December 2004 | Tanzania, Dodoma

Ook voor de Nederlanders hier is er in interne kring een sinterklaasfeest. Daarom van mij een kleine bijdrage voor iedereen.

Jambo alle mensen.

Er ging al vele jaren het gerucht,
(En menigeen kreeg daarvan lucht)
Te gaan reizen maar niet voor heel even,
Meer om ook andere mensen iets te geven.
Jaar na jaar gingen voorbij,
Maar meestal kwam hij gewoon niet vrij.
Eerst de kinderen, daarna de maatschappij,
Maar eindelijk kwam alles op een rij.
Vorig jaar werd er beslist,
In 2004 ga ik, bijna niemand die me mist.
Ook Corrie moest wel even moed putten,
Maar het is beter dan maar in te dutten.
Plannen gemaakt, vakantie gezet,
Het spoor deed goed mee, niets dat het nog belet.
Drie maanden weg van huis en haard,
Dat is iets langer dan die man met die witte baard.
Dan een project daar is het niet koud,
De Watotofoundation van Truus en Noud.
In Tanzania daar stond het te gebeuren,
Een land van uitersten, van mensen en kleuren.
Een ding was even over het hoofd gezien,
Maar het bestuur en leden van “Groeningen” reageerden heel kien.
“Het moet kunnen, een unieke kans om te doen,
dat kerstconcert redden wij ook,” zeiden ze heel koen.
Zo toog in september een mannetje met koffer,
Op naar Schiphol en toen dacht hij nog “Het is een heel offer”.
Maar wel heel leuk om daar te gaan klussen,
En wat te reizen met daladala’s en bussen.
Er waren er ook die zomaar vertelden,
“alleen voor het avontuur” wist men te melden.
Ook dat hoort erbij, maar toch staat bovenaan,
Het bouwen van een koeienstal, ga daar maar aan staan!
Echter met behulp van heel veel mensen,
Die mij hiermee heel veel succes toewensten,
Is het allemaal goed gekomen,
De koetjes komen langzaam binnenstromen.
Misschien is er nog wel tijd om iets anders te beginnen,
Wat? Dat moeten we nog wel even verzinnen.
De stal is geworden een mix van loop- en potstal
Zo blijft de mest bewaard en bespaard voor verval.
Echt nodig voor de groenten is het niet,
Alleen de bananenbomen lusten wel wat die koe achterliet.
Groeien van de rest gaat het hele jaar door,
Nu met wel eens wat regen en wat kouder weer hoor.
Maar met 18 graden willen de bonen wel,
En de tomaten trekken drie maal per jaar aan de bel.
Doch ook het onkruid komt gratis mee,
Dat plukken de jongens dan gedwee.
Ze eten er lekker van en leren ook “dieven”.
Wel eens op de verkeerde manier en dat geeft grieven.
Uiteindelijk komt het allemaal goed,
Omdat wie goed doet goed ontmoet.
Vandaar mijn dank naar iedereen toe,
Die mij heeft bijgestaan met stal en koe.
Half december ben ik weer thuis,
Ik zie er naar uit, “ons” eigen huis.
Het kerstconcert met al die mensen,
Ik heb ze gemist en bij dezen wil ik ze wensen,
Een heel mooi feest met Sint of Kerst,
Mijn cadeau namens jullie staat hier, jullie deden allemaal je best.

Kwaherini Warafiki

  • 05 December 2004 - 14:07

    Harry:

    Voor ieder die virtueel met je mee is geweest.
    Wensen wij een fijn sinterklaasfeest.
    Natuurlijk vooral voor jou,
    hopelijk zien we je weer gauw

  • 05 December 2004 - 15:47

    Sinterklaas (de Egte!):

    Hallo mijn beste jongen waar ben jij nu aan begonnen.
    Ook jij werkt net als ik,
    in het buitenland met veel schik.
    En dat allemaal voor nop
    Sint vindt dat top.
    Voldoening is ons loon
    Dat is buitengewoon.
    Nog even en dan zijn we weer thuis
    Ieder in ons eigen huis.
    Mijtertje af voor jou...
    We zien elkaar gauw!

  • 05 December 2004 - 17:21

    Jan En Tonny:

    Uit Vierlingsbeek sturen Piet en Sint
    Een mail naar een verre vrind,
    Die geweldig loopt te sjouwen,
    Om een mooie stal te bouwen.
    Als de koetjes op het droge zijn,
    Kom je dan weer rijden met de trein?
    Met kerst wordt het dan weer echt feest
    Als je met z'n allen bij elkaar bent geweest.
    Sint en Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub en Corrie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 86933

Voorgaande reizen:

22 Maart 2018 - 30 April 2018

Retourtje Vierlingsbeek - Vierlingsbeek.

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: