De stal - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu De stal - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

De stal

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

05 November 2004 | Tanzania, Dodoma

Jambo warafiki

Het gaat voorspoedig!!!

En dan komen we ‘s avonds laat van onze vakantie terug, worden we zeer enthousiast door Charles en Ton ontvangen en... binnengeleid in ons nieuwe onderkomen voor de komende week. Het gasthuis is klaar, nou ja klaar! Er is goed in te wonen. Er zijn wat kleine dingen blijven liggen, maar dat stoort niet. Op zich lekker, maar we sliepen en woonden ook goed in de slaapkamer van het stafhuis. Als Corrie naar Nederland gaat, neem ik mijn eigen plekje weer in.
We hebben uitgebreid bijgekletst en gevraagd hoe het met alles is gegaan voor we morgen gezond weer op zullen staan. “Je ziet morgen wel wat er gebeurd is,“ aldus Ton met een kleine twinkeling in zijn ogen.
Die morgen ben ik toch wat later dan gewoonlijk. Ook dat heeft z’n reden. We hoeven nu niet te verkassen. Lekker de tijd voor onszelf. Maar toch... de plicht roept en om 08.00 uur loop ik met Ton z’n rondje langs de velden. Overal klinkt weer het “Good morning, mister Huub” en ik voel me weer op de plaats. De eethuisjes zijn allemaal gestort en funderinghoog. Dat gaat prima. En dan... Opeens staan we voor een gebouwtje dat ik herken van de tekening die ik zelf gemaakt heb. Verdorie!!! De stal staat er al bijna. Ze hebben duidelijk niet stilgezeten die apen van jongens en de bouwvakkers o.l.v. Ton. Die laatste glundert van alle kanten, als hij mij zo ziet staan met die verwonderde blik.
“Hoe heb je ‘m dat gelapt?“ vraag ik aan Ton. ”Ach,” zegt hij, “we vonden dat we je wel konden verrassen met dit gebouwtje. Komt er tenminste tekening in de zaak. Mooi toch!” Meer dan mooi en ik ga met frisse moed aan de gang om het geheel verder mee op te bouwen. Wat is het toch heerlijk als je op mensen kunt bouwen, die kunnen bouwen. Prachtig!!! En alle gulle gevers alvast een hartstikke bedankt. Dit is in elk geval al voor elkaar en we kunnen het betalen. Dat geeft een goed gevoel. Op naar de koeien.
Hierbij dan ook de foto’s van het volledige resultaat dat er geboekt is de laatste tijd.

Kwaherini Warafiki
Huub

  • 05 November 2004 - 12:57

    Francie:

    Wat fijn dat er al zichtbaar resultaat is geboekt. Ik kan me voorstellen dat dit een extra stimulans is om verder te bouwen. Ik heb het idee dat je het er steeds beter naar je zin hebt. Als je maar wel weer naar Nederland terugkomt. We kunnen je niet missen.
    Groetjes,
    Francie

  • 05 November 2004 - 16:37

    Piet & Ans De Weert:

    Hallo Huub en Corrie,
    Als ik zo al die verhalen lees dan hebben de mensen aan deze kant van de aardbol geen klagen, maar nogmaals wij hebben verschillende reisen gemaakt naar arme landen , maar je gelooft het pas als je het met eigen ogen ziet, waar andere mensen het soms mee moeten doen. Ik wens jullie verder veel succes met jullie ondernemingen en een behouden thuiskomst.Groetjes uit het koude Oeffelt

  • 05 November 2004 - 19:58

    Tomas & Family:

    Hoi Huub,
    Zo te zien gaat het je goed af, het leven daar. Het lijkt me een heel dankbaar werk. Leuk dat je vanaf een schets het bouwwerk ziet ontstaan. Straks is het opgeleverd en dan kun je zeggen dat je een mooi architectonisch bouwwerk hebt ontwikkeld, geheel uit eigen hand!
    Die groene snor staat je trouwens erg goed. Dat moet je maar houden zo:)

    Hier is alles OK. Groeten uit Kaatsheuvel en we kijken weer uit naar de nieuwe foto's!

    Groet
    Tomas

  • 06 November 2004 - 16:56

    Mieke:

    Nou, eindelijk je website gevonden. Ik had van Corrie het adres gekregen, maar ze had achter de laatste punt "nl" opgegeven in plaats van "nu", dus dat lukte niet best (geeft niet hoor Corrie, je ziet het is toch goed gekomen!). Tot Bart een dezer dagen hier was en dacht dat het misschien "nu"moest zijn. Raak! Ik heb nog niet alle berichten echt goed gelezen, maar hoor en zie dat je het naar je zin hebt. Erg leuk om je op die manier te volgen. Van Corrie hoor ik binnenkort ook haar verhalen wel. Succes verder!

  • 07 November 2004 - 15:04

    Els Uut Bêk:

    Hoef je geen bouwvergunning te hebben Huub? En kunnen er geen bezwaren tegen gemaakt worden??
    Hier in Bêk hebben ze weer een heel ander plan van Nilles gemaakt..........
    Dat is voor later ga jij maar verder bouwen voor Gretha 1 of 2

  • 08 November 2004 - 10:31

    Quirien:

    Huub bedankt voor je berichtje! We zouden het leuk vinden als 'onze koe' ook een naam krijgt?! Zelf hadden we de volgende bedacht:JASEQ (=alle voorletters van ons) Denk je dat men dit kan uitspreken? Veel succes nog de komende maand! Groetjes Quirien

  • 08 November 2004 - 14:55

    Hennie Van Der Vrande:

    Hallo Huub,

    Ik las bij mijn moeder in de Globaal over je avontuur. Mooi initiatief, avontuurlijk, nuttig. Ik ga je mooie site volgen. Mooie foto's trouwens. Veel succes verder.

  • 08 November 2004 - 16:55

    Marijn:

    Natuurlijk weer veel te lang geleden dat ik gelezen heb en uberhaubt wat heb laten horen, maar goed ik denk dat doen we dan toch nog maar even.
    Ben blij te horen dat het daar allemaal zo voorspoedig blijft voortgaan. Ma nog enigszins zin om terug aan het werk te gaan? of voorlopig toch maar daar blijven?
    Ik neem aan dat ik haar toch het weekend van de 12de weer in nederland ga tegen komen, maar dat word eventjes afwachten.
    Geniet er nog van, een weekje is zo voorbij. Veel plezier samen en mam tot zo en pa tot straks een keertje.
    liefs Marijn.

  • 10 November 2004 - 11:59

    Rein Van Greet:

    Hoi Huub,
    Zo ziede mar det enthousiasme anstekelijk werkt."Joy to the world!" Go dur, zuk zo zegge. Mar wel trugkomme wa!!!

  • 11 November 2004 - 18:55

    Tonny En Jan:

    Huub, fijn dat het allemaal zo goed gaat. We vroegen ons af, hoe kom je aan een of meerdere koeien daar?? hebben ze daar ook een "bossemert" corrie spreken we binnenkort wel voor nadere bijzonderheden, houw doe

  • 14 November 2004 - 19:28

    Theo En Herma:

    Het is telkens weer een leuke verrasing om jou vervolg verhaal te lezen.We hebben de foto,s van jullie safari gezien echt genieten.Ja afrika is een prachtig land met mooie mensen.
    Nu nog een week of 5 en dan wacht ook jou het koude kikker landje.Corrie is dan inmiddels alweer gewend hier aan de kou.
    Maar je moet dan maar denken gelukkig hebben we de foto,s nog.
    Huub veel liefs en groetjes van uit Heuden .

  • 15 November 2004 - 12:28

    Leo:

    ik kon je nog net herkennen op die foto met de 3 jongetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub en Corrie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 86951

Voorgaande reizen:

22 Maart 2018 - 30 April 2018

Retourtje Vierlingsbeek - Vierlingsbeek.

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: