Werkzaamheden - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu Werkzaamheden - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

Werkzaamheden

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

01 Oktober 2004 | Tanzania, Dodoma

Jambo alle belangstellenden.
Inderdaad mijn Swahili begint vruchten af te werpen. Langzaam maar zeker sluipen er kleine woordjes in en dat is wel leuk. Maar wat belangrijker is, ik kan weer even op het net. Het gaat zo langzaam en het heeft zoveel tijd nodig voordat er ook maar iets gebeurt met dat ding hier dat je er niet goed van wordt.
Hoe gaat het? zal menigeen zich afvragen. Goed, buitengewoon. Zeker nadat het thuis weer allemaal in orde is en wat toch de nodige onrust heeft veroorzaakt. (Corrie lag een paar dagen in het ziekenhuis met een blindedarmontsteking.) Dan is het niet leuk om ver weg te zijn. Waar we/ze echter wel achtergekomen zijn, als we dat al niet wisten, is dat we een grote familie en vriendenschaar hebben die haar door deze periode hebben geholpen. We hebben de afgelopen week heel veel gedaan volgens de ingewijden. Laat ik een en ander opnoemen. Dakplaten gelegd, muren gestukadoord, loodgieterswerk gedaan, waterleidingen uitgegraven (laten doen, dat doen/mogen wij blanken niet). Dan zijn er nog wat banken gemaakt door de timmerman die ik wel mocht meehelpen. Heerlijk weer eens een pen-en-gatverbinding met de hand te maken. Ja alles met het handje. Het zijn nog echte vakmensen.
Dan heb ik nog het genoegen mogen smaken om diverse projecten buiten de Watotofoundation om te mogen bekijken. Men kan er altijd van leren en dat is ook de bedoeling. Zo zijn we gaan kijken hoe men het beste kippen kan houden, hoe men het beste een groentetuin kan aanleggen rekening houdend met de specifieke problemen van de droogte (irrigeren van de bedden enz.enz). Het valt op dat het voor het grootste gedeelte buitenlandse projecten zijn die we bezocht hebben. Er wordt veel buitenlands particulier geld in Tanzania gestopt, maar het gaat langzaam, heel langzaam.
Inmiddels zijn er weer enkele jongens bijgekomen. Volgende keer zal ik het een en ander over de jongens beschrijven. Het is in elk geval voor mij duidelijk dat ik hier mijn tijd niet verdoe en dat ik nuttig bezig ben. Samen met Charles, een 22-jarige Oegandese manusje van alles, die het geheel goed in handen heeft, zowel financieel als organisatorish, en Ton Kreeftmeijer die met zijn 69 jaren de eeuwige jeugd in zich draagt en vooral de bouw begeleidt.
Tot zover. Volgende keer verder.
Groetjes Huub.

  • 01 Oktober 2004 - 19:15

    Sanne & Jorcho:

    He Pap,
    Denk dat we op hetzelfde moment op 'het net' zitten. het volgt nu wel heel snel! Maar alleen maar leuk, lees het allemaal graag. Maak me alleen een beetje zorgen over het feit of je nog wel terugkomt?! De relatieve luxe in Vierlingsbeek is ook best fijn hoor! En mensen van A naar B vervoeren is ook vrij 'zinnig'...
    Nee hoor, geniet er nog maar lekker van en tot mails!

  • 01 Oktober 2004 - 20:18

    Karien Niesten:

    He Huub, Leuk om je berichten te lezen hier vanuit Costa Rica. Een hele andere wereld zo te zien. Geniet er maar van!!!

    Groetjes Karien

  • 02 Oktober 2004 - 10:42

    Truus.:

    Wat Sanne zegt,dacht ik ook al een beetje.Kom je nog terug?Ik ben blij dat je het naar je zin hebt.Maar ik denk dat niemand hieraan twijfelde.Je had en hebt er nog steeds zin in.Stel je voor dat je de hele dag huilend door zou brengen.IK WIL NAAR HUIS!...Dan was je behoorlijk in de aap gelogeerd.Maar toch...Kom je nog terug?

  • 02 Oktober 2004 - 20:07

    Carine:

    Hoi Huub,

    Ik probeer je vanuit Londen een beetje te volgen.
    Ik blijf het echt super vinden wat je doet.

    Sterkte en geniet ze.

    Gr Carine

  • 03 Oktober 2004 - 19:22

    Lisette En Wim:

    Ha die Huub,
    Klinkt goed wat je allemaal aan het doen bent. Een mooi verhaal voor in 't Kupke. Wim zag net even je web-site en wil ook naar je toe komen.
    Wie weet......
    Ben maar blij dat je gister niet achter het stuur hoefde bij de NS. Overvolle treinen i.v.m. actie in Amsterdam.
    Groeten van Lisette en Wim

  • 05 Oktober 2004 - 13:37

    Mart Deckers:

    Machinist te Vl (Tegelen)

    Klasse Job jongen, ik zal geregeld ff kijken wat je uitspookt.
    Groetjes uit Tegelen.

  • 05 Oktober 2004 - 19:14

    Nel Megens:

    hallo huub,leuk al dat timmerwerk te mogen doen. volgens mij geniet je aan alle kanten. volhouden!!!groten uit Neerlangel

  • 05 Oktober 2004 - 20:02

    Diny Janssen:

    Hoi Huub
    Erg indrukwekend ,maar wel mooie ik denk dat je wel vodoening hebt aan je werk daar.Ook fijn dat je de kans krijgt om dit te doen ,met een groep samen.Wat zijn we rijk hier in nederland,vroeger had ik er ook vaak aan gdacht om ontwikkelinswerk te gaan ,maar je leven loopt soms anders.. en je moet ook de kans krijgen zoals jij nu ,geniet er van.ik bel regelmatig met corry gr diny

  • 06 Oktober 2004 - 09:06

    Clara Geurts:

    Hallo Huub
    fijn dat je zo nuttig bent en kunt genieten van hetgeen er om je en met je gebeurd
    Ik vind het leuk je verhaal te lezen en de foto's te zien.
    Hoewel de laatste foto's meer gezellig genieten dan werken van jou lieten zien (grapje\
    hou je taai en tot schrijfs
    groetjes van Clara en Huub

  • 06 Oktober 2004 - 16:48

    Frans:

    heb je daar ook zo'n last van al die papparassen zoals vergunningen en leges??hahahaha..opzichters van de "gemeente"of zo,
    ze zullen zich waarschijnlijk wel nergens aan storen of wel soms.De bladeren beginnen al langzaam te vallen dus de trui komt al bijna uit de kast. hou vol en ga er gezellig tegenaan tot ziens.Werk ze
    Groeten uit Herpen.

  • 06 Oktober 2004 - 18:29

    Tonny En Jan:

    Huub,leuk om zo heerlijk ambachtelijk bezig te zijn. Zelfs kippenhouden zoals dat vroeger ging, zul je ook wel kunnen, als je een bedrijfsadviseur nodig hebt geen dan een seintje.
    Een hartelijke groet uit beek

  • 06 Oktober 2004 - 20:35

    Sieg Peperkamp:

    Hallo Huub
    Misschien wat laat maar ik kon niet op je side komen.Prachtig initatief van je.Petje af hoor.Ik wens je heel veel succes en daarnaast natuurlijk ook veel plezier met jou missie daar in dat verre vreemde land.Ik heb je side toegevoegd aan "mjn faforieten"en ga je de rest van je verblijf aldaar zeker volgen.Nogmaals veel succes en hou je haaks.

    collega Sieg.........

  • 06 Oktober 2004 - 22:12

    Rein&marianne:

    vandaag op e 91ste verjaardag van ons moe over jouw wederwaardigheden gehoord. Hoe dan ook, ze nemen jou deze ervaringen niet meer af. Om het met een tekst van Toon Kortooms te zeggen: "Doe ze daar de boks op" Veel succes in je werk en kijk goed rond. Huub, Corry komt zo!
    Groetjes en tot in Bek.

  • 07 Oktober 2004 - 16:44

    Ben En Leny:

    Hoi Huub

    Leuk je verhalen vanuit Esteren te lezen.We blijven je volgen.Veel succes.Werk ze daar en geniet ervan.

    tot ziens Ben Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub en Corrie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 86963

Voorgaande reizen:

22 Maart 2018 - 30 April 2018

Retourtje Vierlingsbeek - Vierlingsbeek.

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: