Heerlijk hier. - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu Heerlijk hier. - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

Heerlijk hier.

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

23 September 2004 | Tanzania, Dodoma

Hallo allemaal. Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties. Heel leuk en vooral hartverwarmend.
Het is hier goed toeven, ondanks dat het hier aan de warme kant is en ik moet wennen aan het vooral rustige leventje hier. Je moet wel omdat het om 18.30 uur echt stikdonker is. Dus de avonden zijn lang maar zeker niet vervelend. Inmiddels wel een boek uitgelezen dat ik iedereen kan aanraden. " De blanke Masai" . Dat krijg je als je tijd zat hebt. Ik werk tot nu toe elke dag met dagloners die het hier goed naar de zin hebben. We bouwen aan het gasthuis en worden daarbij af en toe bijgestaan door wat jongens die hier vertoeven. Het zijn echte jongens van de straat en ze hebben nog een lange weg te gaan. Toch worden ze goed opgevangen en hebben ze het, zoals ze zelf zeggen goed naar de zin. Mooi is dat. Ze hebben nu dan ook driemaal per dag te eten terwijl ze anders moeten vechten voor een kleine hap. Ze plukken nu ook koffie en blijven zo goed bezig. 's Morgens hebben ze les en dat valt niet mee voor ze. Er zijn er de afgelopen week weer een drietal bijgekomen, en het totaal zit nu op 8. Eentje had er geen kleren of wat dan ook bij zich, alleen een stel kippen. Zo gaat dat dus. Geeft overigens niets. Elke dag een eitje gaat er ook wel in. Heb nu eindelijk internet gevonden. Iets wat in de eerste paar dagen niet direct lukte, vandaar dat jullie een poosje verstoken zijn gebleven van berichtgeving. Ik hoop nu met enige regelmaat iets te kunnen plaatsen.

  • 23 September 2004 - 20:26

    Harry:

    fijn om iets van je te vernemen. We kijken elke dag uit naar nieuws. Komen die jongens zelf aangelopen of haalt iemand die van de straat? Kun je een beetje communiceren met je mee-werkers. En hoe "afrikaans" is de omgeving? (apen, leeuwen olifanten op de stoep?)

  • 23 September 2004 - 22:20

    Netty En Piet:

    Hallo Huub,
    ik lees dat het goed gaat met je. Fijn!
    Ik kijk regelmatig naar jouw site om weer meer nieuws van je te vernemen.
    Tot de volgende keer

  • 24 September 2004 - 05:54

    Ron:

    Tof om wat van je te horen. Hoewel ik zelf weet hoe lastig het soms is om vanuit Afrika iets te laten weten ben ik blij dat het juist gisteren even is gelukt. Met mama gelukkig inmiddels alles goed, hopelijk heb je haar nog gesproken. Leuk dat je het boek waardeert. Have fun!

  • 24 September 2004 - 07:40

    Marijn:

    Pa,

    Eindelijk dan toch dat lang verwachte verjaardags berichtje!!! Bedankt, en ik ben blij dat je daar zo aan het genieten bent.

  • 24 September 2004 - 09:23

    Ton:

    Hey Huub,
    Goed dat je je inzet voor de medemens. De warmte zal vanzelf wel wennen..geniet van je periode daar.ik kijk uit naar je verhalen..zal je volgen
    groet
    Ton

  • 24 September 2004 - 12:17

    Anke En Arno:

    Hoi Huub,

    Wat een leuke verrassing dat je ook een site hebt geopend. Zo kunnen we jouw ook een beetje volgen. Wij in Nepal, jij in Tanzania, een grappig idee. Fijn te horen dat je het naar je zin hebt en dat de werkzaamheden goed gaan. En als troost: bij ons is het ook rond 18.00 uur pikke donker. En dan lezen wij ook veel.

    Hartelijke groetjes, Anke en Arno

  • 24 September 2004 - 17:35

    Theo:

    eindelijk e-mail contact het gaat je goed begrijp ik en een eitje lust ik ook wel iedere dag ben derhalve niet te beroerd om koffie te plukken en ik heb nog wat oude kleren!!!!! we houden contact

  • 24 September 2004 - 17:44

    Rein:

    Hoi Huub,
    Jambo, Jambo...
    Hoe zit het mit ow Swahili?
    Gej kunt `s ovves beter `n snelcursusje gon volgen. Tiet zat toch
    Hoie wa!!

  • 24 September 2004 - 18:47

    André En Toos:

    Leuk om je berichten te lezen Huub. Het zal inderdaad wel een heel ander leven zijn, maar ook heel interessant om mee te maken. Wij hebben hier op Mallorca al moeten wennen de eerste tijd en in Afrika zal het tempo nog wel wat trager zijn. Goed dat er mensen zijn, die zulke projecten opzetten en die er aan mee werken. We kijken uit naar je verder berichten. Veel succes en werkplezier.

  • 25 September 2004 - 16:52

    Truus.:

    Maak er wat van.Ik zou graag naast je staan.
    Knuffel

  • 25 September 2004 - 17:18

    Tjekthijssen@isberoemd.nl:

    Ha die Huub hier een berichtje uit groesbeek.
    Echt top wat je daar doet ben best wel jaloers op je.
    Ik lees dat je 3 maanden weg blijft.
    Hoe moet dat nu met het GP rooster want we beginnen 4 oktober weer met de roosters voor 2005.
    Ben toch wel gewend dat je effe binnen liep.
    Maar zoals je weet zal ik weer aan je wensen voldoen,en zeker nu jij dit prachtig werk doet daar in Tanzania.
    Ik wens je veel plezier en je hoort nog van me.
    Tjek thijssen.

    PS.
    mischien kun je daar een leuke fiets route uitzetten.

  • 26 September 2004 - 12:10

    Herma En Theo:

    Wij zitten nu met de computer op schoot in de rotzooi. Leuk om te horen dat het je goed gaat.Geniet ervan, wij volgen je verhalen op de voet.
    Hier gaat de bouw volgens plan. Nog 3 weken en de afronding staat er aan te komen. Groetjes vanuit Heusden. Tot een volgend bericht.

  • 26 September 2004 - 12:44

    Rene:

    Hallo Huub,
    Jij bent al jaren een goede collega, maar dat jij zo goed was dat wist ik niet. Ik wens jou veel succes met het project en hoop dat wat jij wilde ook kan waarmaken.
    Groetjes,
    Rene.

  • 26 September 2004 - 14:02

    Ron V.d. M.:

    Huub,

    Ik heb het weekend weer "gewerkt", je weet wel een slagje Rm, Ht en Zp. Wat ik me afvraag. Hoe zien je collega`s eruit in Tanzania. Ben zeer benieuwd naar de eerste foto`s van je.
    Het leuke de afgelopen week, in deze berichten, was wel dat je 3 lieve kinderen hebt samen met Corrie. Hier is nu geen twijfel meer over mogelijk.

  • 27 September 2004 - 09:20

    Francie:

    Hoi Huub,
    Vanmorgen las ik je berichtje over de jongens die komen aangelopen. Ik kan me daar niets bij voorstellen. Zijn het jongelui die weten dat er een project in gang is gezet, komen ze per ongeluk langs of worden ze gestuurd?
    Fijn dat je het naar je zin hebt en ik denk dat veel mensen dit ook wel zouden willen doen, maar de moed niet hebben om de onderneming te starten.
    Jij hebt het toch maar gedaan. Chapeau!!!

    Knuffel, Francie

  • 27 September 2004 - 15:12

    Gerard:

    Hallo Huub,
    en hele onderneming, maar fantastisch! Ik hoop dat je het naar je zin hebt.
    Veel reacties en je staat ook al in de nieuwslijn van NS! Ik blijf je volgen op de site. Succes en mooi weer, of is het daar altijd vakantieweer?

  • 28 September 2004 - 10:20

    Marijn:

    Pa,
    Ik heb je foto's ontvangen en ben zo vrij geweest deze op de website te plaatsen. De titels bij de foto's zijn verzonnen, maar als je dat liever voortaan zo doet, dan ga je gang maar. Ik ben toch wel online dus ik plaats ze zo gauw als ik ze ontvang.
    Liefs van mij.

  • 28 September 2004 - 12:46

    Huub Charko:

    Net terug van vakantie lees ik het stukje in nieuwslijn. Helemaal te gek.Als ik het het had geweten was ik met je meegegaan om verwarming aan te leggen of sanitair of zo. Natuurlijk ga ik doneren in de hoop dat de mensen ermee geholpen zijn. Ook Astrid was erg belangstellend en wenst jou en natuurlijk de rest van de medewerkers heel veel succes. Ook namens mij natuurlijk. Ik blijf op de hoogte van je doen en laten daar en zal zeker regelmatig iets laten horen. Vele groetjes: Huub en Astrid

  • 29 September 2004 - 10:36

    Tonny En Jan:

    Huub, leuk om iets van je te horen, vooral het van jouw "bekende"enthousiasmeDat kan niet anders dan slagen. We zien uit naar nieuwe berichten en foto's
    Afgelopen zondag een leuk concert gehad in Venray.
    (Coby nam afscheid van de club)

  • 29 September 2004 - 17:22

    Clara En Huub:

    hallo huub het lijkt allemaal nog niet zo te lukken maar nu hebben we het gevonden en gaan we lekker volgen
    wat een geweldig iets he om zo maar naar een ander land te gaan en te helpen
    natuurlijk benijden wij je
    in feite heb je niet veel nodig om gelukkig te zijn
    dat zul je nu wel aan den lijve ondervinden
    Ik ben blij voor je dat alles tot zover positief verloopt en hoop voor je dat dit zo blijft.
    liefs en groetjes
    van ons Clara en ook namens Huub Arno en Josine

  • 07 Oktober 2004 - 15:28

    Fons Opheij:

    Huub,

    ik had niet eerder jouw adres, vandaar dat ik nu pas reageer. Als ik de foto zie waarop je zo relaxd zit te lezen dan wil ik de volgende keer ook wel meer. Maar dit zal niet altijd zo zijn, neem ik aan. Er moet per slot gewerkt worden.

    Groetjes,

    Fons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub en Corrie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 87162

Voorgaande reizen:

22 Maart 2018 - 30 April 2018

Retourtje Vierlingsbeek - Vierlingsbeek.

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: