Wandeling - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu Wandeling - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

Wandeling

Door: Huub en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

06 Oktober 2005 | Tanzania, Lushoto

Kwaheri Warafiki. (Hallo vrienden)

We zitten net achter de computer nadat we een fikse wandeling hebben gemaakt. Hoog door de bergen bij Lushoto en met prachtige vergezichten. Door kleine smalle paadjes met hoog opstaand gras en grote woudreuzen. Daartussendoor is het nodige afgestookt om maar grond voor verbouwing te hebben.(Vooral mais en bonen) Maar eerst nog het voorafgaande. Nadat we maandag nog de zonsverduistering hebben gezien hebben we plannen gemaakt om met Ton op stap te gaan. Ton heeft vroeger in de Opare gewerkt. Dit is een streek dat ligt aan de weg van Moschi naar Tanga in het Noorden van Tanzania. Onherbergzaam, en in de tijd dat Ton hier voor het eerst kwam waren er nog bijna geen blanken geweest. 1962 We bezoeken nu missieposten waar hij op menig plaats de eerste steen heeft gelegd. Het mooie ervan is dat hij de weg weet, en de taal op z'n duimpje kent. Een betere gids kunnen we niet hebben. En hij wordt overal gewaardeerd, zodat we ons natje en droogje ook gemakkelijk bij elkaar krijgen. Het eerste missiehuis in Same kwamen we binnen op de feestdag van de H. Francisca. DUS FEEST. Menigeen weet, hoe het er aan toe gaat als er daar feest is. Goed eten en goed drinken van bier tot bananenwijn en alles wat ertussen zit. Het eten een lopend buffet met heerlijk "echt" vers fruit na. De smaak is duidelijk beter dan thuis. Blijkbaar keken we uitgehongerd we moesten blijven eten! Dat was enigzins terecht omdat we s'middag de kruisweg hadden gelopen. 14 staties! En dan fiks omhoog. Bij de vierde statie wilden we al terug gaan, maar we hebben volgehouden en de beloning boven was groot. Onderweg nog baboons gezien. (Dus Puck en.... wij hebben ze al gezien!) Terug bij ons hostel voor twee nachten. Een prachtig gelegen hostel onder regie van de sisters off Morongoro. Heerlijk geslapen en een lekkere warme douche. De tijd op de computer geeft aan dat we nog maar een paar minuutjes hebben. Dus. Afsluiten.

Bij deze willen we Ron, Herma en Dirk feliciteren met hun verjaardag en een fijne dag toewensen.

Karibu Warafiki
Corrie en Huub

• 06 Oktober 2005 - 14:39

Marijn:

Alweer een mooie ervaring erbij. Nog een paar daagjes voor dat het echt gaat beginnen. Succes.

• 06 Oktober 2005 - 17:13

Marian Uit Beers:

Ha Huub en Corrie, zijn jullie wel weg geweest uit Tanzania?
    Het is weer een genot jullie verhalen te lezen.
    Met zoveel tegenslag op de heenreis zal het klimmen wel een makkie worden.
    We lezen verder de VOETREIS met plezier.
    De groeten van alle KAAKJES
    Houdoe

• 09 Oktober 2005 - 11:38

Lisette En Ien Van De Neuro:

Hallo sportievelingen! Tja, op zondag vroege dienst op de neuro. dus tijd genoeg om jullie verhalen en avonturen te lezen. Wauw, als ik dit allemaal lees, krijg ik meteen heimwee naar Afrika, de mensen, het weer enz. Wat moet het een prachtige ervaring zijn voor jullie! Wanneer beginnen jullie met de daadwerkelijke klim? Beloven jullie dat je niet van de berg afdondert!
    Kortom, van hieruit wensen wij jullie heel veel succes. Stop op tijd om te genieten van het uitzicht en ben voorzichtig! Pas goed op jullie zelf en op elkaar! En Corrie, hoop dat je water niet bevriest!
    Ik houd me op de hoogte via deze site. Heel veel groetjes, Lisette en Ien en iedereen van de neuro.