Heel vriendelijke mensen - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu Heel vriendelijke mensen - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

Heel vriendelijke mensen

Door: Huub en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

03 Oktober 2008 | Botswana, Gaborone

Hallo allemaal.

Aangezien het vorige internet zo vreselijk slecht was hebben we het toen beperkt gehouden.
Om te beginnen was Z-A de moeite waard. Temperatuur werd allengs hoger en als we zien dat het nu in Kaapstad rond de 18 gr is en wij hier bij een temp van om en nabij de 32 gr zitten dan is het verschil wel heel groot.

Marijn. Even voor de goede orde. We zijn niet door het Kruger gereden. Dat was te ver weg van de bestemming waar we moesten zijn.

We hebben de auto weggebracht met hindernissen. Dat wel. Op weg naar de airport waar we auto in zullen leveren staan we met een lekke band!!! Goed 15 min later voegen we ons weer in de spits op de N 1 die overvol is. Als er aan de andere kant dan ook nog een behoorlijk ongeluk is gebeurd, krijg je de zogenaamde kijkers file. Daar hadden we dus ook mee te maken. Uiteindelijk nog redelijk op tijd bij Avis. Daar zeggen ze tegen ons waarom we de auto niet in Pretoria hebben ingeleverd!!!!!!
Die hadden we proberen te bellen maar kregen geen contact. Zij bellen en regelen dat we alsnog daar de auto in kunnen leveren, sterker nog. Ze komen deze ophalen op de plaats waar we met de bus zullen vertrekken!! Prima service dus. Blijken we ook nog op verkeerde plaats te staan, maar de jongen die de auto ophaalt brengt ons alsnog naar de juiste plaats.
Vandaaruit om 12.00 uur de bus in . Een gemeleerd gezelschap aan boord maar wel de bus helemaal vol. En dit dan voor 30 euro p.p.
Daar zit je dan 7 uur voor in de bus wat goed reed en we hadden een goede plek. Ook wel fijn natuurlijk als je de benen weg kunt leggen.
Tot aan de grens het onvoorstelbare gebeurde.
We stappen uit de bus omdat we onze paspoorten moeten laten zien en dan lopend de grens over gaan waar dan 20 km verderop de eindbestemming van de bus is.
Staat er een man achter ons in de rij wat een echte Engelsman blijkt te zijn. Namen uitwisselen, ditjes en datjes en onze vraag natuurlijk of hij geen plekje voor ons in Gabarone wist om te overnachten omdat we op doorreis zijn.
Van het een kwam het ander en plotseling zaten we bij hem in de auto hadden onze spullen overgeladen en bracht hij ons naar een plekje voor de nacht. Een heel goede stek, meer zijn stijl dan de onze, maar het was wel welkom na die busrit die overigens goed verlopen was.
Bij het afscheid nog een afspraak voor de volgende morgen gemaakt en wij natuurlijk blij verrast dat dit zo gelopen was.
Volgende morgen. We zitten aan het ontbijt en ik krijg een telefoontje. David. Hij belt even om te zeggen dat zijn prive chauffeur met ons op stap gaat om te zorgen dat we weg komen richting Livingstone.
Om 09.15 komt onze man aanzetten in de audi van de baas. Een heel aardige zwarte mand die het op zich had genomen ons niet los te laten voor hij zeker wist dat het geregeld zou zijn. Dit alles in opdracht van de baas. Als hij had gemogen had hij ons ongetwijfeld wegggebracht naar Livingstone.
De hele morgen zijn we onderweg geweest. Eerst bij een reisburo om te vliegen. Wat veel te duur werd en ook te laat omdat we eventueel zondag konden vertrekken en dan nog maar halverwege waren.
Dan naar het busstation. Een plaats waar heel Afrika bij elkaar komt. Zoveel mensen en de een met eten, de ander met niets en weer een ander denkt iets te hebben.
Uiteindelijk bij een achteraf burootje gekomen waar we een bus hebben kunnen boeken die rechtstreeks naar Livingstone zal rijden.
Deze vertrekt vanavond om 20.30 uur en we zullen dan morgen om 10.00 uur op een paar kilometer van de beroemde watervallen staan. Daar zijn, bij z'n toeristische atractie zoveel busjes en taxi's dat het niet moeilijk moet zijn om s'middag daar te zijn.
Niettemin zijn we beide opgelucht (en Corrie natuurlijk iets meer dan ik) dat het allemaal weer geregeld is. Onze prive man heeft nog even een hapje met ons gegeten en we hebben nog leuk over het leven in Botwana kunnen kletsen. Hij lol, wij lol.Hij heeft ons afgezet midden in de stad en zal ons tegen 17.00 uur op komen halen om ons weer naar de vertrekplaats te brengen. Geweldig toch dat dit allemaal zomaar kan.
(Of we hebben wereldvreemde indruk gemaakt op David die dacht dat komt nooit goed met die twee!!) We zullen het hem vanavond nog vragen! En............. we laten het jullie in het volgende bericht weten.

Groetjes

• 03 Oktober 2008 - 15:48

Marijn:

Ok, geen kruger park dan..... Ik hoop dat jullie toch genoten hebben, en het klinkt alsof dat het geval is. Success met de volgende gedeelte van de trip en tot snel weer.

Groeten & liefs ook van Kim.

• 04 Oktober 2008 - 14:45

Sanne:

Ja! Uitgebreide verhalen, yoehee! Leuk is dat, dat je er hoe dan ook (linksom of rechtsom) toch wel komt.
    Hier alles prima, lekker weekend! Enjoy 'the falls'.
    Sanne & Jorcho