De eerste bijeenkomsten. - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu De eerste bijeenkomsten. - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

De eerste bijeenkomsten.

Door: Huub en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

11 Oktober 2005 | Tanzania, Dodoma

Hallo warafiki.

Het gaat er van komen. De groep is bij elkaar en we hebben er zin in. Zij hadden een heel goede vlucht, zelfs te vroeg geland. Wij Ton, Corrie en Huub dachten ze te verrassen door even naar Kili Airport te gaan en ze daar te begroeten. Een bang voorgevoel maakte zich al van ons meester, toen we de nodige auto's onderweg tegen kwamen. En het kwam inderdaad uit. Hij was ruim een uur vroeger dan we verwacht hadden. Met als gevolg dat we "teneergeslagen" huiswaards gingen. Maar goed. De volgende dag alles gepakt in ons gastenhuis en verhuisd naar de prachtige woning van Truus en Noud.
Alles en iedereen was er aanwezig. Een heel gezellig weerzien met de ons bekenden en onbekenden. Er was n.l. nog een hele groep daar, die komen voor een safari en de opening van het project, dat de 20e plaatsvindt.
Ruim 20 mensen aan tafel. We hadden een leuke Swahili les van "Mama lois", de persoonlijke lerares van Noud. Iedereen had aandacht en op het moment dat ze een en ander vertelde over de cultuur van de Tanzaniaan werd het duidelijk dat we nog het een en ander van de ander te leren hadden.
S'Middags naar het project. Natuurlijk een geweldige ontvangst van de jongens en de rondleiding was dan ook zeer geslaagd. Heerlijk om te zien hoe enthousiast de mensen allemaal reageeren op het geweldige werk dat er het afgelopen jaar is verricht. Natuurlijk, muziek en dans en acrobatiek dat ook voor mij nieuw was. Een warm welkom en een zeer geslaagde dag. s,Avonds heerlijk met de groep bij huize van Hout op de veranda gegeten en tot laat in de nacht genoten van het goede gezelschap.
En de volgende dag weer met het hele stel aan tafel en ieder ging zijns weegs. Corrie, Wilma, Jan, Henk en ikzelf gingen naar Arusha. Ook voor mij nieuw omdat ik zelf de "reisleider" was. We ontmoeten de rest bij Via-Via. Een restaurant dat door vele mzungus bezocht wordt. Een heerlijk tussendoortje gegeten en....... het leuke hiervan is dat we aan een tafel zaten die een dag daarvoor geleverd was door de "Watoto Foundation". Een prachtig werkstuk van de jongens i.s.m. de leraren. Dat is dan weer heel leuk om te zien. Voor de rest een beetje rondgeslenterd. Winkeltje in winkeltje uit.
Op naar huize van Hout en pakken geblazen. Morgen gaat ons grote avontuur beginnen. Vanavond op tijd naar bed en morgen gezond weer op. Wens ons het nodige succes. We zullen het nodig hebben!!!!
De eerstvolgende dagen zullen wij niets op de site kunnen zetten. We proberen via www.kiliklim.nl jullie op de hoogte te houden. Of en hoe dat zal lukken zullen we maandag kunnen doormailen.

Kwaherini Warafiki.
Corrie en Huub

• 11 Oktober 2005 - 18:23

Hennie Vd Vrande:

Corrie en Huub,

Zijn jullie de eerste "bekse inwoners" die de "Kili" beklimmen?

Veel succes en volhouden dan. Bovenal er van genieten en behouden terugkomen.

M.vr.gr, Hennie vd Vrande

• 11 Oktober 2005 - 19:01

Annie & Sjeng:

Heel veel succes bij de beklimming. Zet 'm op!
    Wij zijn trots op jullie.

annie en sjeng.

• 11 Oktober 2005 - 19:31

Sanne:

go go go! succes! x

• 12 Oktober 2005 - 07:57

Marijn:

He pama, veel success nog een laatste keer en zorg ervoor dat we ze goed mogelijk op de hoogte gehouden worden!
    Veel plezier, geniet ervan en we horen het nog wel. Liefs, Marijn

• 15 Oktober 2005 - 19:55

Karen:

Hoi huub en corrie, de foto's laten zien dat het daar nog steeds onveranders mooi is. Geniet met volle teugen!! Zet hem op tijdens de grote klim!!!!!

Groetjes Karen

• 16 Oktober 2005 - 18:48

Jan En Nelly Emonts:

Ha, Huub en Corrie
    We genieten weer van de verslagen, heel veel succes en hou vol.
    groetjes Jan en Nelly.

• 17 Oktober 2005 - 05:40

Anny Adriaans:

proficiat met het behalen van de top op de kilimanjaro en geniet nog van de laatste weken.