Safari - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Huub en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

30 Oktober 2005 | Tanzania, Dodoma

Kwaheri warafiki.

Na de klim en de opening hadden we wel even een verzetje verdiend. We zijn met z'n zessen (Kiliklimmers Jan, Peter, Henk Wilma en wij tweetjes) gezamelijk in een auto op safari geweest.
We bezochten de Ngorongoro krater, Lake Manjara en Tarangire. Drie parken die in een betrekkelijke nabijheid van Arusha liggen en daardoor ook in drie dagen te bezoeken waren. Voor vier van ons stond op zondagavond het vertrek naar Nederland gepland.
Bij ons bezoek aan de krater viel er , jammer genoeg, behoorlijk wat regen zodat we een trieste aanblik hadden. De dieren lieten zich hier echter niet door afschrikken en waren in grote getalen aanwezig. Niettemin hebben we vorig jaar wel beter gescoord met het spotten van de dieren.
De "big five" hebben we deze keer niet gezien. Het bleef bij vier, maar evenzogoed leuk.
Na overnacht te hebben in het Farm House was de volgende dag lake Manjara aan de beurt. Hier een heel mooie dag met vooral veel giraffen, apen en olifanten.
Na afloop op weg naar een tenten lodge. Ver weg gelegen in de middle off nowhere. Een prachtig onderkomen gebouwd rond een eeuwen oude baobab. Hier hoorden we s'nachts de geluiden van de leeuwen en andere dieren. Best spannend!
De laatste dag Tarangire. Ik heb vorig jaar wel eens geschreven dat toen God het paradijs wilde scheppen, Hij Tarangire als voorbeeld zou willen stellen.
Een geweldig mooi park met vele baobabs, apen, giraffen en vooral olifanten.
We werden er ook nog even verrast door de aanwezigheid van enkele leeuwen die zich heel goed op de foto lieten zetten.
Bij het afscheid sávonds van onze medeklimmers gaf ook de Kilimanjaro een knipoog aan de vertrekkers.
Een heerlijke week met vele hoogtepunten waar we lang van kunnen genieten.

Kwaheri warafiki oftewel gegroet vrienden
Corrie en Huub

• 31 Oktober 2005 - 15:31

Marijn Geurts:

Alles nog een keertje moeten meemaken! Wat vervelend voor je pa! Ik heb bijna medelijden.
    Ben blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Nog een weekje, en dan kom ik nog even goededag zeggen!
    Liefs, Marijn

• 16 November 2005 - 14:59

Anny Adriaans:

graag een data prikken wanneer jullie een keer vrij zijn, voor foto s etc en bij te kletsen
    over de kilimanjaro, ik hoor wel