We zijn op weg! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu We zijn op weg! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Huub en Corrie Geurts - WaarBenJij.nu

We zijn op weg!

Door: Corrie en Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub en Corrie

25 Maart 2018 | Hong Kong, Hong Kong

Op het moment dat we dachten het zou wel leuk zijn een klein dagboekje bij te houden ontdekten we dat deze site ook nog levend was. Huub Watoto is wel heel lang geleden
Dus we plakken er gewoon een reisje aan vast.

Donderdag 22 Maart.

Om 8.00 uur de trein richting Schiphol. We beginnen aan een reis waarvan we nog niet precies weten hoe het zal gaan verlopen. Het grootste gedeelte staat vast maar er zijn ook nog stukken in te vullen. We gaan het zien, voor diegene die meelezen, jullie gaan het lezen.

We vliegen van Schiphol naar Moskou met Aeroflot en vandaar aansluitend naar Hong Kong. We gaan om te beginnen een bezoekje brengen aan Patrick Verhoeven en Anne De Bont en hun tweeling Amber en Bibi.

We vertrekken een half uurtje te laat van Schiphol, maar dat mag de pret niet drukken. De piloot ziet het niet zo somber. We komen wel op tijd aan. Dus niet. Te veel tegenwind? Wie het weet mag het zeggen. Gevolg. We missen onze aansluitende vlucht.
Oplossing: We vliegen, wel eerste klas, diezelfde avond naar Seoel Zuid Korea. Daar hebben we dan de volgende dag een aansluitende vlucht met Korea Air naar Hong Kong.
Ruim 10 uur later dan geplant komen we op plaats van bestemming aan. Nog wel zonder onze tassen. Maar dat gaat geregeld worden. Met een niet van het gezicht te krijgen glimlach gaan ze het regelen. Het zal nog tot zondagmiddag duren voor we onze spullen weer in bezit hebben.

Rond 8 uur zijn we in het hotel. Toch nog even naar restaurant 239 waar we onze oud buurjongen aantreffen. Even bijpraten en we spreken af morgen vroeg samen dimsum te gaan eten. Een echt Chinese ontbijt.

Zaterdag 24 april.

Om 10 uur schrikken we wakker. We hadden het nodig. Om half elf treffen we elkaar bij het restaurant en lopen door naar een echt Chinese aangelegenheid. De draaiende glazen opzet bladen op tafel en veel thee en gestoomde gerechten. Samen met de twee heerlijk speelse meiden eten we er heerlijk en vooral weer te veel.
Voor vanavond spreken we af samen uit te gaan. Pintje pakken, lekker eten en pintje pakken.
Daartussenin wandelen we en verwonderen ons over de vele hoge gebouwen, de massa's mensen en de wonderlijke wegen die kris kras door elkaar lopen. Vooral de voetgangerswegen die bijna allemaal boven de wegen zweven om het beneden te ontlasten voor bussen, trams en auto's.
Het bezoekje aan de Victoria Peak die een prachtig zicht geeft op Hong Kong stad en center. Met de taxi omhoog en lopend terug.
We lenen bij Patrick en Anne wat schone kleding. Blij dat we iets schoons aan kunnen doen.
Een avond met veel drank en heerlijk eten. 2.30 uur thuis. Dat zegt genoeg.

Zondag 25 april.

Rustig opstarten. Klein ontbijtje bij een leuk restaurantje. Niet te veel. We hebben toch iets geleden gisteren. Dat echte stappen zijn wij niet meer gewend en dan al die alcohol erbij. We zijn wel eens fitter wakker geworden.
Gewoon de stad door gedwaald, trammetje gepakt, verbaast over de vele mensen op de paar vierkante kilometer. Bijna 8 miljoen en ze hebben kennelijk allemaal voor deze zondag gekozen om naar buiten te gaan. Overal meterslange rijen. Bij de Mac bij de Starbucks, bij de kassa's. Ook bij het openbaar vervoer dat spotgoedkoop is en daar echt in een behoefte voorziet aangezien je daar met een auto niet uit de voeten kan.
s'Avonds nog een heerlijke kop soep en door Patrick zelf gemaakte bijzonder lekkere bitterballen gegeten. Hij heeft het koken nog steeds in de vingers.

• 25 Maart 2018 - 18:52

Harry:

Een half begin is ook goed werk. Of zoiets. Nu kun je zuid Korea ook van je Bucket list schrappen. Ik verheug me op de komend verslagen. Laat nog wat chinezen over. Kunnen wij ook nog eens chinees eten.

• 26 Maart 2018 - 11:05

Sandra Janssen:

Hoi luitjes

Even wat opstartproblemen met koffer maar geluk dat je dan van je oude buurjongen wat kleding kunt lenen.
    Geniet van jullie reis, en laat ons deel uit maken via jou mooie verslagen.

lieve groet
    Sandra en René

• 26 Maart 2018 - 16:46

Noud En Nell:

Hallo Huub en Corrie .

Mooi verslag ,alleen de tijd bij jullie gaat wel erg snel .
    de reis is dan wel heel snel afgelopen .

gr

• 27 Maart 2018 - 08:06

Annie Elbers:

Hallo Corry en Huub, er ging even iets fout maar zit nu op de goede site.
    Wij wensen jullie vanuit het frisse Nederland heel veel reisplezier toe samen en geniet er volop van, maar dat is jullie wel toevertrouwd.
    Na wat opstart problemen las ik kunnen jullie aan deze nieuwe uitdaging beginnen.
    Wij kunnen niet wachten op de bijzondere reisverhalen met mooie foto’s , we reizen met jullie
    Mee.
    Hier bij de jonge a.s ouders Judith en Michel is alles nog rustig.
    Het wordt nu wel heel erg spannend hoor.
    Lieve groetjes Wiet en Annie.

• 28 Maart 2018 - 09:52

Jan En Tonny:

Hoi wereld reizigers, een beetje tegenslag , maar daar laten jullie je niet door uit het veld slaan. Nu zullen jullie wel al in Peking zijn, net als de Noord Koreaanse leider. past wel he! Geniet ervan.

• 28 Maart 2018 - 10:58

Herma Janssen:

Hallo corry en Huub
    Leuk jullie zo een te volgen ,
    Reizen we ook een beetje mee .
    Fijne tijd nog ,en we lezen graag jullie verslag,
    Mooie tijd nog !
    Groetjes van uit Oudheusden Theo & Herma

• 02 April 2018 - 11:56

Erwin En Hanneke:

Hoi Huub en Corrie,
    Ach met zo'n lange reis voor de boeg mag een minder begin de pret niet drukken. Als het goed is hebben jullie inmiddels de koffers ontvangen en kun je 'eindelijk' je eigen schone kleren aan. Uit ervaring weten we dat dat wel zo prettig is, ook al heb je van anderen schone kleren kunnen lenen. Heel veel plezier en mooie indrukken bij het vervolg van jullie reis.